2019.02.21: Jak zwiększyć pojemność komunikacji miejskiej?

Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że liczba pasażerów w 2018 roku osiągnęła 1,2 miliarda i wzrosła o 40 milionów względem roku 2017. Temat opisała Stołczna Gazeta Wyborcza w artykule Jarosława Ossowskiego. Autor cieszy... »

2019.02.14: Uwagi do projektu skrzyżowania Przyczółkowej, Branickiego i Vogla

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu budowy skrzyżowania ulic Przyczółkowej, Branickiego i Vogla, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Należy doprojektować brakujące przejście dla pieszych i przejazd dla... »

2019.02.14: Uwagi do projektu rozbudowy ulicy Białołęckiej

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu rozbudowy ulicy Białołęckiej, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Projekt opiniujemy negatywnie ze względu na brak infrastruktury rowerowej na ponaddwukilometrowym... »

2019.02.14: Uwagi do projektu tunelu w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu budowy tunelu w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Ze względu na bezpieczeństwo na projektowanym przejściu dla pieszych przez Okuniewską... »

2019.02.14: Brak łaski dla pieszych na Pańskiej

W 2012 r. północny chodnik przy ulicy Pańskiej na zachód od Żelaznej został zaanektowany pod kilkanaście miejsc do parkowania samochodów. Dla pieszych pozostało 0,5-1 m co nie spełnia wymogów rozporządzeń - powinno być co najmniej 1,5 m... »

2019.02.12: Uwagi do projektu tramwaju do Wilanowa

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. a) Wspólne przystanki powinny być regułą, a nie wyjątkiem - w obecnej formie projekt może spowodować, że faktyczna efektywność komunikacji publicznej (z punktu widzenia pasażera) spadnie, gdy... »

2019.02.01: Uwagi do inwestycji drogowych przy Warszawie Głównej

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do przesłanego projektu robót drogowych związanych z budową stacji Warszawa Główna, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Inwestycja powinna zostać skoordynowana i zrealizowana... »

2019.02.01: Uwagi do projektu tramwaju na Gocław

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do przesłanego projektu budowy linii tramwajowej na Gocław (al. Stanów Zjednoczonych - ul. Bora-Komorowskiego), przesyłam następujące uwagi i wnioski: Za korzystniejszy należy uznać... »

2019.01.30: Recenzja ul. Powstańców w Ząbkach - czyli musztarda po obiedzie

W grudniu 2018 r. otrzymaliśmy od Grzegorza Dąbrowskiego z Ząbek prośbę o pomoc w ocenie wykonanej rozbudowy ul. Powstańców w tym mieście. Roboty budowlane już się skończyły, ale część rozwiązań nadal można poprawić lub zmienić. Niestety... »

2019.01.21: Z(dez)integrowane inwestycje terytorialne

zintegrowany - połączony w całość lub będący częścią całości ZIT w Polsce – koncepcja Ideą Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych jest współpraca samorządów na rzecz maksymalnego wykorzystania wspólnych atutów i rozwiązywania... »

2019.01.18: Uwagi do projektu przebudowy ul. Tunelowej

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu przebudowy ulicy Tunelowej, przesyłam następujące uwagi i wnioski: 1. Projekt opiniujemy negatywnie pod względem infrastruktury rowerowej. Droga rowerowa w projekcie jest... »

2019.01.15: Dorośli dzieciom zgotowali ten los

O szkole 360 na ulicy Dzieci Warszawy w Ursusie pisaliśmy już prawie rok temu [1]. Przedstawiliśmy fragment dokumentacji projektowej, z której wynikało, że powstaną minimum 4 zadaszone stojaki rowerowe wobec 60 miejsc postojowych dla... »

2019.01.10: List otwarty do prezydenta Trzaskowskiego

Stowarzyszenie Zielone Mazowsze wystosowało list otwarty do Prezydenta Rafała Trzaskowskiego na temat najpilniejszych kwestii komunikacyjnych i ekologicznych w Warszawie oraz zaproponowało swoją pomoc doradczą i merytoryczną. (Treść listu... »

2019.01.09: Wnioski do Studium zagospodarowania Warszawy

Do Prezydenta m.st. Warszawy za pośrednictwem Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. W związku z trwającymi konsultacjami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy, stowarzyszenie Zielone... »

2019.01.09: Wnioski do planu zagospodarowania rejonu pl. Zawiszy

Do Biura Architektury i Planowania Przestrzennego. Nawiązując do ogłoszenia o zbieraniu wniosków do planu zagospodarowania przestrzennego dla rejonu placu Zawiszy, przesyłam następujące wnioski: 1. Plan powinien przewidywać docelowy... »

2019.01.08: KDS o tramwaju na Zieloną Białołękę

Na pierwszym tegorocznym posiedzeniu, poza złożeniem wniosków do warszawskiego studium zagospodarowania przestrzennego i wniesieniu o konsultacje ws. parkowania , KDS wstępnie poparł inicjatywę tramwaju na Zieloną Białołękę. z dnia 8... »

2019.01.08: Wnioski KDS do Studium

KDS ds. Transportu zebrał się w tym roku wcześnie, w terminie umożliwiającym złożenie wniosków do nowego warszawskiego SUiKZP. Poniżej szczegóły rozwiązań postulowanych przez komisję, by poprawić efektywność warszawskiego systemu... »

2019.01.08: KDS o konsultacjach ws. parkowania w Śródmieściu

KDS ds. Transportu już działa w tym roku. Poniżej przedstawiamy pierwszą z podjętych przez komisję uchwał. z dnia 8 stycznia 2019 r. w sprawie wniosku o przeprowadzenie konsultacji społecznych w sprawie organizacji Strefy Płatnego... »

2019.01.04: Uwagi do projektu przebudowy ul. Piaseczyńskiej

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu przebudowy ul. Piaseczyńskiej, przesyłam uwagi i wnioski: 1. Pomiędzy ścieżką rowerową i jezdnią powinien pozostać pas techniczny szerokości minimum 0,5 metra wynikający z... »

2019.01.04: Uwagi do projektu przebudowy ul. Czerniowieckiej

Do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Nawiązując do projektu przebudowy ul. Czerniowieckiej na odcinku Puławska-Ikara, przesyłam uwagi i wnioski: 1. Pozytywnie oceniamy szerokie zastosowanie uspokojenia ruchu w postaci wyniesionych... »

Starsze wiadomości - w kronice.